Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pihamökki-roombox. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pihamökki-roombox. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Valmis pihamökki ja tulokset

Tässä on nyt kuvapläjäys valmiista roomboxistani. Tällaisena se sitten lähti kilpailuun. Ja on nyt siis näytteillä Nastolassa Taarastissa muiden kilpailutöiden joukossa (huhtikuun loppuun asti).




Ja näiden kuvien jälkeen paljastettakoon sijoitukseni kilpailussa....tulin toiseksi!! Jippii! Eka kisa, johon osallistuin ja ei varmaan jää nyt viimeiseksi, kun tämä nyt näin hyvin meni :).
Allaolevassa kuvassa palkintoni, valkoisessa kuoressa on lahjakortti. Lisäksi sain hienon diplomin.










lauantai 10. huhtikuuta 2010

Tilkkupeitto pihamökkiin

Pihamökin sängylle piti tietysti ommella tilkkupeitto. Mutta tilkkublokeista tulikin hieman liian isot, niiitä mahtui peittoon vain neljä. Mutta en ehtinyt enää alkaa tekemään uutta peittoa, joten tämä sai nyt kelvata. Peitto on tarkoituksella lyhyempi kuin sänky.




Pihamökin ulkoseinät

Pihamökin ulkoseinät (roomboxin molemmilta sivuilta) maalasin vaalealla siniharmaalla. Nurkat tulivat valkoisiksi. Ja ikkunoihin tein ristikot.


Verhot pihamökkiin


Kalusteet maalattu

Pihamökin kalusteissa käytin väreinä valkoista ja vaalean vihreää.











perjantai 9. huhtikuuta 2010

Huonekaluja valmisteilla roomboxiin

Tässä on kuvia keskeneräisistä huonekaluista, jotka ovat tulossa pihamökki-roomboxiini.




Tämän valkoisen puusohvan olen tehnyt joskus aikaisemmin, mutta nyt hieman nostin selkänojaa ylemmäksi, kun se oli mielestäni liian matalalla. Sohvan edessä on verhotangot, jotka sitten kuitenkin lopulta epäonnistuivat, kun maalaisin ne sekä kukkalaudat ikkunan eteen.











Huonekalut pihamökkiin, alkutilanne...

Näistä palasista pitäisi tulla huonekalut roomboxiini...


Listat

Ja viimein listat paikoilleen!




Lattian maalaus

Lattian maalasin ruskealla silkkivärillä ja lakkasin päälle monta kerrosta kiiltävää lakkaa.

Paneleiden maalaus

Puolipaneloinnin maalasin vihreällä. Väri on sama kuin millä mummonmökki on maalattu ulkoapäin.




torstai 8. huhtikuuta 2010

Puolipanelointi

Puolipanelointi on tehty jäätelötikuista.







Ulkoseinät

Ulkoseinään tein laudoituksen jälleen Bilteman sytykkeistä. Ne ovatkin erittäin hyviä lautoja.







Tapetit pihamökkiin

Tapetit tulostin netistä jostakin, en enää muista mistä.


keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Lattia

Pihamökkiin tein lattian Bilteman sytykkeistä.


Alku

Osallistuin Päijät-Hämeen Nukkekotiharrastajien roombox-kilpailuun. Valmis työ piti palauttaa 10.3.10. Aloitin boxin tekemisen joulukuussa. Isäni teki minulle tämän boxin, jota aloin sitten sisustaa ja kalustaa. Kisan tulokset julkistetaan Nastolan Taidekeskus Taarastissa su 11.4.10 klo 14. Näytteillä ovat kaikki kilpailutyöt (16 roomboxia) ja lisäksi vielä 30 muuta roomboxia, joten ilmeisesti mahtava näyttely tiedossa!

(Näyttely on tämän kuukauden Taarastissa ja toukokuussa Taitokeskus Velmassa Lahdessa, kilpailutyöt myös Lahden miniatyyrimarkkinoilla 12.6.10)